tirsdag 27. november 2012

Ragde no igjæn?!

Mandag hadde Adresseavisen et bokekstra i kulturbilaget, med stor fokus på høstens bøker. Da ble det som seg hør og bør viet plass til det bestselgende makkverket Fifty Shades. I den forbindelse ble et knippe norske forfattere bedt om å anbefale sine egne favoritter innen kategorien erotisk skjønnlitteratur.


Alt vel så langt (eller, det er vel som man ser det). Helt til Anne B. Ragde blir spurt. Hun anbefaler sine egne bøker.


Nu er ikke jeg noen ekspert på passende framferd i det litterære miljøet, men jeg vil anta at det å framsnakke en kollega er ansett som mer ydmykt og nydelig enn dette alternativet. Jeg legger også til at jeg for noen år siden faktisk leste hennes bok Bunnforhold, og at jeg fremdeles sliter med senvirkninger av dette. Ellers vil jeg minne journalister på at det finnes andre trøndere/forfattere/synsere det går an å ringe. Sikkert 4000 stykker. Da trenger man ikke å ringe Ragde hver eneste gang man vil ha en uttalelse, ikke sant? Takk.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar