tirsdag 23. oktober 2012

Hold ekle ting for Dem selv!




Denne var litt drøy, det skal jeg innrømme. Men hvorfor man skal ringe avisen hver gang man finner noe ekkelt der det ikke skal være, se det skjønner jeg ikke. Dem om det.

Det som er aldeles hinsides er når folk finner en larve i kålen og ringer avisen i panikk. "OMG!!! Det er en bug i salaten!!! Ring Aftenposten, VG, NTB og Norgesglasset!" Og avisene kaster seg på, som om det dreide seg om en personkonflikt i Senterpartiet. DET HETER FAKTISK KÅLORM! Det er der den bor! Grønnsaker kommer gjerne fra en åker. For at økosystemet skal fungere trenger vi insekter der. Derfor hender det seg at noen blir med hjem til deg. De gjør det ikke for å være ekle, de kan ikke noe for det. Altså litt som Alexander Rybak (men hadde jeg funnet ham i salaten hadde jeg kanskje tatt en telefon til avisen jeg også.)

Det var nettopp et oppslag om at noen hadde åpnet en boks med leverpostei. Som viste seg å være muggen. Så har det vel kommet litt luft inn i boksen da. Ta den med til butikken og få en ny. Vi er travle avislesere her i landet. Dette har vi faktisk ikke tid til.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar