fredag 2. november 2012

Å ha alt klart på forhånd

Hva skuet mitt blotte øye i dag? Plakater av unge menn smurt utover buss-skur-veggene (jeg hater orddeling, men det siste ordet der aner jeg virkelig ikke hvordan man skriver korrekt). De reklamerer for busshelter.no, en side som prøver å gå meg i næringen. Men blir jeg snurt? Nei! Fremme av skikk og bruk er et anliggende som det trygt kan konkurreres heftig i, den tid målet helliger middelet.

Nuvel. Det er en side som kort og godt oppfordrer folk til å te seg ordentlig på bussen, istedet for å ty til det grisete ADHD-sjimpanseriet som synes å være normen nu for tiden. Alt vel så langt. Helt til denne rødhårete Ove i skinnjakke fra en martnasbod gjør entrè:


"Ha Mobillett og annen betaling klar FØR du går ombord"? Den ene gangen jeg skulle prøve disse nymotens  Mobillettgreiene kom billetten en og en halv time etter at jeg sendte meldingen. Men fint at det funket for Ove. Litt flaks skal man jo ha her i livet. Vi andre må vel komme oss til byen ved hjelp av en magisk sopp.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar